Zimní klouzání

Uživatelský avatar
amwas
Nováček
Příspěvky: 94
Registrován: 22 pro 2015 08:53
Bydliště: Partizánske
Věk: 64
Kontaktovat uživatele:

Zimní klouzání

Příspěvekod amwas » 21 pro 2016 09:31

Prvá skúsenosť tejto zimy.

Dnes sa mi pri odbočovaní z hlavného ťahu na okresku podarilo preletieť zákrutou dverami napred.
Cesta bola mierne namrznutá a chlapík v Tranzite, ktorý sa mi dlho lepil na prdel a vlastne ma vyprovokoval musel nechápať. Ani ja som nechápal, ale našťastie mám napozeraných kopec driftov na Youtube :roll: a tak som to bravúrne zvládol :lol:
Musím sa priznať, že to bolo funny, no ale radšej si už budem dávať majzla a blbnúť budem radšej na letisku alebo prázdnom parkovisku. 8-)

Jasné že Targuša nie je moc vhodná na zimu a preto mi napadlo, či a aky má váha auta vplyv na ovládateľnosť v zákrutách. Napríklad jedno a to isté auto raz prázdne a potom naložené. Chápem že ťažšie auto = lepší grip, ale zase väčšia kinetická energia, a naopak.

Tak borci, napíšte aj vy svoje príhody, názory, skúsenosti,... aspoň tu nebude tak mŕtvo.
Enjoy it!

Uživatelský avatar
Georgino
Místopředseda
Příspěvky: 307
Registrován: 09 pro 2015 06:28
Bydliště: Praha
Věk: 33
Kontaktovat uživatele:

Re: Zimní klouzání

Příspěvekod Georgino » 24 pro 2016 09:08

Ještě že to dobře dopadlo. Nesmíš se nechat vyprovokovat každým druhým blbem :-D
Bohužel žádnou podobnou situaci za sebou letos nemám.
Ale pamatuju si že targa byla hodně zrádná. Jak mile ti nadskočila prdel, tak to šlo do smyku samo.

Jednou mě předběhla prdel v zatáčce u křižování jižní spojky a magistrály. Možná tam mělo trošku zásluh i to že je to hned u automyčky a z aut tam ještě odkapává chemie na mytí.
Každopádně když jsem zustal stát v té zatáčce bokem a koukal jsem na svodidla, tak jsem málem zadkem procvakl sedačku :lol: :lol: :lol:

Uživatelský avatar
SpaceMan
Předseda
Příspěvky: 300
Registrován: 08 pro 2015 15:11
Bydliště: Praha
Věk: 32
Kontaktovat uživatele:

Re: Zimní klouzání

Příspěvekod SpaceMan » 17 led 2017 12:00

Tak moje zkušenosti jsou poněkud omezené, ale přihodím něco do mlýnku:

Honda CR-X del Sol - předokolka
Dostal jsem smyk na dovolené v Černé Hoře. Vraceli jsme se s Týnkou z výletu a vpravotočivé zatáčce mi ustřelil zadek. Nevím úplně čím to bylo - přišlo mi to jako by tam byl olej. Předek normálně stabilní a zadek tradá a čau. Reakce byla mírné klepnutí na brzdu pro přenesená váhy dopředu, kontra a když se auto začalo rovnat, tak srovnat volant a plyn pryč. :-)

Ford Scorpio 2.3 Ghia - zadokolka
Zkoušel jsem na sněhu lítat bokem. Měl kontrolu trakce, takže při zapnuté to byla nuda, protože při sebemenším prokluzu to vypnulo plyn. S vypnutým TCS krásně čitelné na limitu a to i přesto, že to auto měřilo přes 5 metrů.

Subaru Legacy 2.0 GL Wagon / Subaru Impreza 2.0
Opět testování na sněhu. Legacy jsem měl delší dobu a proto ho popíšu raději. U Imprezy to je dost podobné. Lego díky dlouhému zadku bylo v první chvíli nedotáčivé na nájezdu do zatáčky. Stačilo si však mírně klepnout do brzdy pro přenesení váhy směrem v před a hned na to přidat a krásně se nechala vodit zatáčkami napřed. Nejvíc na sněhu mám najeto v okolí Holašovic na Českobudějovicku. S Imprezou se chodíme klouzat většinou na prázdná parkoviště a tam díky neoriginálnímu podvozku a tvrdým silenblokům vzadu vznikla lepší odezva na cuknutí volantem, takže se nedostavuje typická vlastnost čtyřkolek, kdy v úvodu jsou nedotáčivé a na výjezdu přetáčivé, ale nechá se krásně rozhodit a už od nájezdu do zatáčky je sranda ji kontrolovat v řízeném smyku.
... Drive it like you stole it ...