SpaceMan: del Sol VTi - Project Red Dwarf

Ukažte a představte nám svoje projekty a úpravy
Uživatelský avatar
SpaceMan
Předseda
Příspěvky: 302
Registrován: 08 pro 2015 15:11
Bydliště: Praha
Věk: 32
Kontaktovat uživatele:

SpaceMan: del Sol VTi - Project Red Dwarf

Příspěvekod SpaceMan » 18 srp 2016 11:30

Ahoj,
koukám, že je tady nějak mrtvo, tak to tady zkusím rozproudit. Ukážu Vám historii svojí Hondy CR-X del Sol VTi a taky bych Vám rád touto cestou ukázal nějaké další záměry.
... Drive it like you stole it ...

Uživatelský avatar
SpaceMan
Předseda
Příspěvky: 302
Registrován: 08 pro 2015 15:11
Bydliště: Praha
Věk: 32
Kontaktovat uživatele:

SpaceMan: del Sol VTi - Project Red Dwarf - HISTORIE

Příspěvekod SpaceMan » 18 srp 2016 13:04

Jak to vlastně celé začalo? Auto jsem koupil v červnu roku 2007 v Německu díky stránkám autoscout24.de. Auto bylo ve výborné kondici jak po motorické, tak po vzhledové stránce po prvním majiteli. Neváhal jsem a vyplatil jsem poměrně nemalou částku 4750€ při tehdejším kurzu za koupi.

00009.jpg


Po dlouhé době, kdy jsem jezdil spokojeně a bez problémů, jsem řešil jedinou věc - vyměnil jsem středový díl výfuku, který prorezl.

00031.jpg


Pak jsem po shlédnutí fotek na webovkách došel k názoru, že mi na autě chybí křídlo na kufrovém víku. Došlo na jeho montáž - nejdříve to bylo křídlo neoriginální vyrobené jako kopie originálu. Přišli na řadu kola AEZ Dion 16" a k tomu se nazuly do Toyo Tyres T-1R. Posléze výměna custom křídla za originální, které mám do dnes a přijde mi ze všech křídel skoro nejhezčí.

00064.jpg

00115.jpg

00122.jpg


Chtěl jsem po roce a půl skvělého provozu auto prodat kvůli koupi VTička s elektrickou střechou (momentálně ji sedlá Vinc), ale z prodeje nakonec sešlo a došlo na jeho první větší úpravy, kdy se vyvařovaly lemy a prahy, ošetřil se zpodek vozu nějakým antikor prostředkem.Navíc díky vyvařování sem ztrhl polepy Caribic, které byly na vozu od výroby.

00232.jpg

00233.jpg

00236.jpg

00235.jpg

00242.jpg


Po sezoně 2010, kdy jsme objel jen Honday a delSolDay, jsem se rozhodl, že bych si chtěl postavit auto dle svých představ. Nastalo dlouhé rozhodování, kterým směrem se dát. Nakonec vyhrála atmosférická cesta a tak vznikl projekt Red Dwarf. A protože jsem se rozhodl pro atmosférickou cestu, bylo potřeba sehnat nějakého dárce. Naskytla se příležitost koupit z klubu del Solku VTi, která byla po kroupách. Stav karoserie byl žalostný a po rozebrání jsem zjistil, že ani motor není úplně to právé ořechové. Nehledě na dolámaný interiér. Dostal jsem k tomu však plné auto dalších dilů, které se dali v pohodě rozprodat. Na autě byla nová světla a takévýfuk od společnosti SRS. Pojmenoval jsem ji Žlutka.

IMG_2466.jpg

IMG_2475.jpg

IMG_2543.jpg


Výchozí stav před renovací:
- karosérie bez koroze
- zatékání přes topení u spolujezdce (častý problém)
- "ne"fungující těsnění A-sloupku u spolujezdce (častý problém)
- sériový interiér s šedivým "dekorem"
- sportovní volant JOM J-1, pedály Mugen, hlavice řadící páky Cobra, sedačky Raceland GTB 2 a pásy JOM
- přední komponentní repro Hifonics 6.2, zadní koaxiální repro Vibe Slim, 2-kanálový zesilovač Crunch MX220, nově natažená repro kabeláž
- sériové sání a motor včetně výfuku (pouze zapůjčená sportovní koncový díl výfuku od Bullseye)
- zadní bubnová náprava bez stabilizátoru
- sériové tlumiče a silenbloky
- 16" alu kola AEZ Dion s 215/40 R16 Toyo Tyres Proxes T1-R

00366.jpg


LISTOPAD 2010 - LEDEN 2011
Honda byla k odborníkům předána na konci listopadu 2010. Po kompletním odstrojení bylo zjištěno, že karoserii nic není a že stačí jen udělat kosmetiku. Interiér jsem si odvezl k renovaci k sobě domu. Provedl jsem jeho kompletní očistu a přichystal si ho pro lakování. Nový motor prošel kompletní rozborkou a sborkou. Očistili se písty, daly se nové šálky, nové kroužky, nová gufera, zkontrolovala se ovalita atd. Proběhla očista a dodali se nějaké nové díly. Bylo nutné sehnat novou olejovou vanu (původní byla zmáčklá) a na nový chladič (původní tekl). Na motoru nakonec skončili ještě svody z Intergry TypeR, což dle všeho mělo zlepšit průběh výkonu a přidat pár koní navíc. Zbytek výfukového potrubí byl SRS G50 středový díl + orignál Honda Motegi koncový díl.

00409.jpg

00413.jpg

00414.jpg

00416.jpg


ÚNOR 2011:
Red Dwarf se vrátil z lakovny s novým kabátem.

00465.jpg

00467.jpg


Motor dostal termopásku na svody, která by měla zaručit menší teplo v motorovém prostoru. Aby to taky dobře vypadalo, přibyl nový kryt na svody

00454.jpg


BŘEZEN 2011:
- nalepená gumová těsnění
- motor dostal nové víko ventilů, kryt svodů a nový chladič
- natažená "životně důležitá" elektrika
- kastle dostala nové čiré blinkry

00483.jpg

00484.jpg


DUBEN 2011:
Podařilo se mi konečně dodělat interiér, který se chlubí několika málo mnou vymyšlenými úpravami. Závěrem měsíce jsem si vzal 2 dny volno, abych odvezl klukům upravený interiér a taky si něco mohl udělat na autě sám. Takže práce pokročily do takové míry, že mám osazený celý zadek (chybí koncový díl výfuku).

00482.jpg

00485.jpg


KVĚTEN 2011:
Výfuk bylo potřeba trochu upravit, protože ho nějaký umělec doma hrozně dorubal. Takže je teď komplet. Další problém se vyskytl se zadními třmeny. Udělala se tak repase a jsou zase jako ze škatulky. V následujícím týdnu by se měl zkompletovat interiér a další víkend bych si pro Red Dwarfa měl jet.

ČERVEN 2011:
Red Dwarf je dokončen a kompletní a myslím, že se hodně povedl.

00486.jpg


Stav po renovaci:
- karosérie bez koroze kompletně nalakovaná Honda limited edition barvou Burning Red Pearl
- dané nové těsnění okolo větráku pod torpédem
- kompletně nalakovaný interiér do černé barvy pomocí vinyl spreje od MOTIPu
- sportovní volant Raid Dino, hlavice řadící Integra TypeR Replica, sedačky Raceland GTB 2 a pásy JOM s homologací
- přední komponentní repro Hifonics 6.2, zadní koaxiální repro Vibe Slim, 2-kanálový zesilovač Crunch MX220, rádio Sencor
- CAI sání s přívodem studeného vzduchu z nárazníku
- GO motoru
- custom koncový díl výfuku upravený původně z Hondy CR-X del Sol Motegi
- svody z Integry TypeR omotané termopáskou
- středový díl výfuku SRS G50
- zadní kotoučová náprava se stabilizátorem
- sériové tlumiče a silenbloky
- 16" alu kola AEZ Dion s 215/40 R16 Toyo Tyres Proxes T1-R

00570.jpg


Hned v roce 2011 jsem absolvoval můj zatím poslední Honday v plné míře. Bylo to ještě ve Svijanskému Újezdu a celý víkend v podstatě propršelo.

ZIMA 2011 & SEZÓNA 2012:
Přes zimu už jsem řešil jen optické detaily. Hlavně kola a taky tlumiče. Nabízela se kola Rota Wheels s pneu 195/40 R16, ke kterým jsem přišel s nákupem Honda Civic 1.4 iS. Bohužel, kola, i když byla hezká, nepasovala k mým záměrům a zamýšlenému designu. Nakonec se mi povedlo je vyměnit za kola Advan v 15" rozměru.

00588.jpg

00591.jpg


Ke konci roku 2012 jsme ještě naplánoval snížení díky podvozku BC Racing. K tomu jsem potřeboval vytvořit hybridní silenblok do zadního ramínka, které drží tlumiče. Podvozek je původem právě z Civica 6. generace, který má stejné přední tlumiče, ale jiný rozměr vidličky na zadní. Se silenblokem nakonec pomohl machři ze Silponix Racing a o instalaci se postaral Alda.

00603.jpg

00604.jpg


SEZÓNA 2013 & 2014:
V těhle dvou sezonách se nic zvláštního neudálo. Auto fungovalo a bez problémů jezdilo. Překonali jsme 90 000km a blížili jsme se ke 100 000km.

00609.jpg

00658.jpg

00748.jpg


SEZÓNA 2015:
Na sezónu 2015 jsem zahájil velký nákup. Nová kola, nové gumy, nová řadička, nový výpušťák oleje, nové rozpěry, pryč s fake carbon fólií z interiéru, vyprat pásy. Prostě velká paráda.

IMG_20150220_122730_edit.jpg

IMG_20150311_094254.jpg

IMG_20150319_200253_edit.jpg

IMG_20150310_213751_edit.jpg

IMG_20150318_221812.jpg

IMG_20150319_200029.jpg

IMG_20150319_144857.jpg

IMG_20150323_203405.jpg


Bohužel sedačky jsem nechal čalounit u kamaráda, jehož čalounice neměla absolutně ponětí o tom, co za skvosty se jí dostalo do ruky a celkem je doprasila. Proto jsem koupil další originály.

SEZÓNA 2016:
Sezóna začala v poklidu a neřešil jsem žádné problémy. Motor si ctvrtlikal jako vždy. Jediný problém byli brzdy, které jsem vyřešil před dovolenou a zakoupil na předek kombinaci Brembo Max drážkované kotouče a Brembo desky. Někdo říká, že je to shit, ale já jsem spokojený. Na dovolené to trošku auto schytalo a tak mě čeká před sezónou 2017 řada oprav.

Cílem projektu bylo vytvořit vozidlo technicky ve výborném stavu, které se bude používat jako weekend car a bude garážované. V téhle kombinaci jsem měl to štěstí posbírat nějaké ty pohárky a medaile, asi ty nejhlavnější jsou kupodivu ze Slovenska:
- TOP20 na Honda Relax Meeting Adamov 2014
- TOP10 na Japan Street Parking 03 2013
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
... Drive it like you stole it ...

Uživatelský avatar
SpaceMan
Předseda
Příspěvky: 302
Registrován: 08 pro 2015 15:11
Bydliště: Praha
Věk: 32
Kontaktovat uživatele:

SpaceMan: del Sol VTi - Project Red Dwarf - PLÁNY

Příspěvekod SpaceMan » 18 srp 2016 16:06

Protože zima 2016 nebude zase tak dlouhá, tak mám v plánu po End Season Meetingu auto i sebe zavřít do garáže a vyřešit pár věcí:

- opravit přední nárazník a spasování
- opravit na pravém lemu bublinku + spasování
- vyměnit zadní světla za neulámaná, která budou spasovatelná
- vyměnit sedačky
DSC_0201.JPG


- vyměnit ventilové víko
- vymenit rozvody
- vyměnit řízení za bezservové
- vyměnit LMA
- vyměnit silentbloky motoru, převodovky a podvozku
- upravit výfuk
- odlehčit rotující hmoty motoru
- odstínit filtr a přivést k němu studený vzduch
- vyměnit přední světla
- vyměnit koberec
- opravit interiér
- vyměnit osvětlení interiéru za LED technologii včetně přístrojové kapličky
- repasovat brzdy
- vyměnit zadní brzdy
- vyměnit zesilovač za 4 kanálový a dotáhnout napájení i k zadním reproduktorům
- vyměnit rádio
- koupit nezlomený kastlík spolujezdce
- nechat naladit jednotku na brzdě adekvátně k úpravám
- opravit převodovku
- vyměnit spojku
- opravit startér a jeho uchycení
- vyměnit / odlehčit setrvačník

Koukám, že toho není vůbec málo. :o :shock:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
... Drive it like you stole it ...

Uživatelský avatar
SpaceMan
Předseda
Příspěvky: 302
Registrován: 08 pro 2015 15:11
Bydliště: Praha
Věk: 32
Kontaktovat uživatele:

Re: SpaceMan: del Sol VTi - Project Red Dwarf

Příspěvekod SpaceMan » 12 zář 2016 12:53

Tak se mi trochu změnili po pátku priority a čekám na pojišťovnu, kolik že mi vlastně dají za nabourané auto. :(
IMG-20160909-WA0001.jpeg
IMG-20160909-WA0003.jpeg
IMG-20160909-WA0005.jpeg
IMG-20160909-WA0007.jpeg


Kolega v práci za couvání telefonoval a takhle to dopadlo. :( Jsem smutný a nas*aný. Ač to na první pohled nevypadá, tak je pravá strana na vyhození včetně světel. :( Ale jak se říká, vše špatné je pro něco dobré. Třeba konečně přijde na řadu projekt 2.0. Uvidíme kolik z toho zakape. :(
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
... Drive it like you stole it ...

Uživatelský avatar
amwas
Nováček
Příspěvky: 94
Registrován: 22 pro 2015 08:53
Bydliště: Partizánske
Věk: 64
Kontaktovat uživatele:

Re: SpaceMan: del Sol VTi - Project Red Dwarf

Příspěvekod amwas » 12 zář 2016 18:32

To je mi Dwarfa ľúto :(
Enjoy it!

Uživatelský avatar
SpaceMan
Předseda
Příspěvky: 302
Registrován: 08 pro 2015 15:11
Bydliště: Praha
Věk: 32
Kontaktovat uživatele:

Re: SpaceMan: del Sol VTi - Project Red Dwarf

Příspěvekod SpaceMan » 12 zář 2016 23:01

amwas píše:To je mi Dwarfa ľúto :(


No jo no, nic nenadělám. Teď už jen musím počkat co a jak z pojišťovny. Snad bude alespoň nějaký peníz za který to dám dohromady.
... Drive it like you stole it ...

Uživatelský avatar
SpaceMan
Předseda
Příspěvky: 302
Registrován: 08 pro 2015 15:11
Bydliště: Praha
Věk: 32
Kontaktovat uživatele:

Re: SpaceMan: del Sol VTi - Project Red Dwarf

Příspěvekod SpaceMan » 21 zář 2016 11:09

Tak předběžný seznam dílů, který jsem si nechal nacenit v Hondě, vychází na cca 65000,- bez práce a lakování. :roll:
... Drive it like you stole it ...

Uživatelský avatar
amwas
Nováček
Příspěvky: 94
Registrován: 22 pro 2015 08:53
Bydliště: Partizánske
Věk: 64
Kontaktovat uživatele:

Re: SpaceMan: del Sol VTi - Project Red Dwarf

Příspěvekod amwas » 09 říj 2016 15:05

To nemyslíš vážne Davide :?
Enjoy it!

Uživatelský avatar
SpaceMan
Předseda
Příspěvky: 302
Registrován: 08 pro 2015 15:11
Bydliště: Praha
Věk: 32
Kontaktovat uživatele:

Re: SpaceMan: del Sol VTi - Project Red Dwarf

Příspěvekod SpaceMan » 09 říj 2016 15:15

Bohužel. Originální díly nejsou za pusu
... Drive it like you stole it ...

V!nc
Člen rady
Příspěvky: 4
Registrován: 14 led 2016 09:20
Bydliště: Prágl

Re: SpaceMan: del Sol VTi - Project Red Dwarf

Příspěvekod V!nc » 11 říj 2016 12:27

Nene, nene, to snad není možný! :o ještě jsem neviděl fotky, ale moc mě to mrzí! Takový práce a pak to zhatí nepozornost jednoho paka.... Držím palce, ať Dwarf chytne druhý dech a je brzo fit, jako dřív! Mě zas praskla hadice od chladiče a už 3 tejdny stojím... Objednal jsem na Breker.cz nové silikonové, ale už 14 dní nic, člověk nebere telefony, neodepisuje na maily, takže to vypadá, že letos už asi taky nevyjedu.... :o(