
Budu sem dávat postupně všechno,co budu dělat na Delsolce.
Uvidíme,jak bude čas a hlavně peníze na nějaký razantní investice.
Přeci jen sem praštěnej a když už něco rozebírám,tak většinou vše měním a to leze solidně do penez

(viz.zadní náprava,kde budu rovnou dělat ložiska atd.)
I když bych nemusel,ale příjde mi prasečina to rozebírat a nechat tam ,,starý" věci i když fungují
(hold asi nemoc


Když se vrátím o pár roku zpět,tak to u nás začalo (táta,švagr a já) v roce +,- 2006/7.
První crx si pořídil švára po něm já(pokupoval sem v 17ti nějaký ,,rozbořený" crx na díly a složil z toho jedno použitelný.) a nakonec i táta


(Na fotce z leva : Moje,Švary a Táty)



S tím sem jezdil cca 3roky a každou zimu ho rozebral a chtěl dát do tech. stavu,ale jako student nebylo moc penez a vždy sem to zase složil a na jaře jezdil

Klíčová byla zima v 2010,kdy crx zustalo rozebraný a už sem se k tomu nevrátil

Chtěl sem koupit EG6 od Esa,ale bohužel na mě asi udělal boudu a auto co pro mě přivezl z DE si nechal.
(Udajně mu ztratili uředníci na magistrátu velkej techničák...no co dodat.)
Šlo se dál a já se praštil do hlavy a koupil E36 328i coupe(do dnes toho ale nelituji a ty 2 roky byly super

No pak přišli další auta a já spíš na tuning a celkově Hondy zavrhl a loni na začátku roku sem se rozhodl vratit k CRX.
Hledal sem pár měsicu kloudnou ED9 i ve špatným stavu ,ale prostě za nějaký rozumný peníze nic nebylo a pak sem narazil na Del sol na HC.
Nejdříve sem se od ní držel dál a nepřipouštel si,že bych koupil Del sol.
Noooo,to bych jí nesměl vidět na živo a sednout si do ní.
Prostě sem se zamiloval a bylo rozhodnuto.
Byl sem tak zakoukanej,že sem moc neřešil stav auta na podvozku a vzal sem EG2 od Minora.
Jestli lituji,že sem vzal podvozkově špatný auto?
Ne.Sám sem věděl do čeho jdu a Minor neměl tucha,že má tak špatný nápravy.
Slovo dalo slovo a já si jel do Prahy s podvalem pro CRX k Minorovi.
Auto sem přivezl do Mladé Boleslavi a složil ho před STK,kdy hned druhý den se udělala dovozová Technická.
Hned ten den sem auto odvezl na chatu kousek od MB,kde sem měl v plánu sundat brzdy(které byly oboje v tahu).
Tady první fotky na CZ dokladech a nových RZ.




Tak bylo dost pozitiv a začnem s tím špatným
Největší bolest auta jsou zadní lemy(s tím se to kupovalo a tak jako tak se počítá s celolakem + vyvaření)


Přední nárazník měl prasklinu + jeden uchyt světla byl opravovanej=>lehkej tukanec)

První rozborka a zjištění,jak jsou na tom brzdy a podvozek :







Zadní nápravu sem raději ani nefotil

No,nebudu Vám lhát,ale slušně mi spadla čelist


Trvalo mi týden než sem se zase dostal k autu a tak sem objednal zatím díly na brzdy.
Ty sem sundal a nechal opískovat + dát do komaxitu.
Nakoupil vše pro celkovou repas a mohlo se jít na věc


Zadní desky neměli ani milimetr ,,masa"....
V levo použitá deska z ED9 na porovnání.






Porovnání třmenu z ED9



Tak a mohlo se začít skládat









Výsledek snad OK

O týden později proběhla očista kol.



Proběhla výměna oleje (10w60 Castrol,origo olejový filtr,svíčky NGK a tím pro mě začala sezona 2018.)
Během sezony sem moc fotek nedělal a spíš sem ve volném času jezdil a usmíval se jak debil

V listopadu 2018 sem auto dal do depozitu a nechal odpočinout ve stodole.


23.3.2019
Sem se pustil do sundání náprav.
Proč? =>komplet repas.
Duvod?
hm.....







Nooo,počítal sem,že nějaký šroub urvu,ale zrovna tenhle?....vubec.

Na jedné straně šly všechny šrouby od ABS v pohodě....druhá strana?
Jak když jsou šrouby z másla




6.4.2019
Plán zněl jasně.
Sundat ložiska na zadní nápravě.(úplná brnkačka)
A když už chci mít nápravy ve 100% stavu,tak i samotný trn zadního náboje.(4 šouby s hlavou s vnitřním torxem=>Do ted nechápu,proč k***a takový šrouby

Otázka byla,zda se mi to povede,dkyž sem viděl ty 4 šrouby + centrální matici......
Z osmi šroubů sem povolil na každé straně 3 na pohodu.Jeden vždy RIP vnitřní torx.
Jediný,co mě zachránilo,že se na něj dala namlátit 14ka ořech.....


Kontrola od Synovce....prej to dělám dobře



UFF!!!!!
Už jen centrální silentblok a jde se pískovat + lakovat.....
Šroub na spodním rameni odbroušen(na druhé straně sem fiknul matku a bude se tam dávat průchozí s kontra matkou)
Tento víkend mě čeká sundat přední nápravnici + zavěšení(opět sem pak dám update po víkendu)....
To bude snad EZ,ale nechám se překvapit

13.4.2019
Dnes bylo v plánu sundat celou přední nápravu.
To se povedlo,až na nápravnici,kterou sem tam zatím nechal a sundání je otázka desítek minut.
Překvapivě všechny šrouby šly povolit parádně,až mě to celkem zarazilo.
Do čepů stačilo třísknout kladivem,což je taky docela překvapivý

Když sem sundal komplet zavěšení šlo se zkoumat,jak vyndám čepy,ložiska a silentbloky.
Bohužel,doma nemám lis a tak sem se podíval na nějaký videa na YT a dost lidi to dělalo bez něj

Tak sem si řekl,že nebudu padavka a taky to dám

Ještě ted mě bolej ruce od kladiva,ale vše se povedlo a další víkend se muže brousit

Mam pujčenou ,,pískovačku",tak to pujde levou zadní.







Hotovo


Tak po delší době opět nějaká ta informace,co sem zatím udělal

Díky bohu,že kolega v práci zrušil dovolenou a já si jí mohl vzít místo něho

Jinak si nedokážu představit,že bych to všechno dělal po víkendech.
29.4 - 4.5.2019
Co tedy bylo v plánu dodělat tento týden?
Nápravy =>obrousit(otryskat) a především nalakovat.
Měl sem půjčenou ,,pískovací pistoli " a k tomu !! 4 balení materiálu na tryskání=>100kg !!
Tahle informace je celkem duležitá

Nezbylo ani zrníčko..
V pondělí bohužel bylo na chatě celkem hnusně a tak sem si vzal nápravy do baráku a postupně je všechny ,,zalepil".
Použil sem gumu na důležitá místa (pro ložiska a silentbloky) nebo dosedací místa ložisek atd.
Trny zadní nápravy náboje sem pořádně zadělal lepící páskou s kov.vlákny....pro sychr.
V uterý ráno sem se pustil do prvních testu na přední nápravě.


Nebyl sem si jistej,jestli mi material bude stačit na komplet podvozek (ramena,napravnice,trny,těhlice atd),tak sem začal s největšími díly a to nápravnicemi....asi moje největší chyba tohodle týdne......
Proč?
Protože po otryskání se musí nalakovat díl min do jednoho dne a to kvůli následné ,,lišce".
(Povrch chytí zpět takovou rezavou vrstvu)
A tady byl problém.
Ono totiž přední nápravnice trvala otryskat skoro 6-8h !!
A to nemluvím o zadních nápravnicích,které měly spodek natřený nějakou gumou,kterou sem škrábal z obou nápravnic nožem tak 2h.......
Dalším faktorem bylo samotné tryskání....
Nezdá se to,ale když držíte 2 hodiny pistoli s cca kilem v ruce a k tomu mačkáte ,,spoušt",kterou máváte sem a tam ,tak se to nedá dělat bez přestávek.
Nemluvě o materiálu všude na sobě a kolem sebe

Když se mi podařilo dodělat přední nápravnici a druhý den obě zadní ramena(nápravnice)...

Tak se šlo na nátěr => použil sem Alkyton odstín RAL 5002 lesk.
Rozhodl sem se natírat štetcem a to z prostého důvodu.
Dostupnou do prostoru na zadních nápravách.....Tam se pistolí fakt nejde dostat.
Jde mi o to,abych je zbavil rzi a ochránil je.
Nejsem profík a tak tam budou určitě někde chyby,ale ty se budu snažit eliminovat a nebo opravit

Šlo se v 19h ve středu lakovat....super načasování

Tohle je ta chyba o které sem psal.
Natíral sem poprvé Alkytonem a ten neskutečně kryje a pokud to člověk nezkontroluje a nedává malou vrstvu,tak sakra teče a dělá vlnky.Takže na přední nápravnici jsou tři místa,kde je kapka a jedno kde je taková vlnka.....ale jak sem psal=>hlavně,že bude nápravnice ošetřená a super zkušenost,že nenatírej v 19h,kdy se sakra rychle ztmívá,se nevyplácí

Čtvrtek =>dodělání všech ostatních věcí a v pátek raná sem to i nalakoval.
Dnes je sobota a já sem se rozhodl počkat ještě do úterka,kdy ty chyby na nápravnicích ještě přebrousím a nalakuju finální druhou vrstvu.
Fotky mám zatím jen natření nápravnic,které sem měl provizorně zavěšené pod přístřeškem,když už byly po zaschnutí.
V úterý nafotím vše na světle,at vidíte tu nádhernou barvu...
Váhal sem nad odstínem modré a sem rád,že sem vzal RAL 5002 lesklý odstín



Proč,zrovna modra barva???
Je to jednoduché.
Planuji v roce 2020 celolak + vyvaření a miluji kombinace barev SPOON a proto sem se rozhodl pro žlutou ze vzorniku Hondy(použivané na ITR a S2000....určitě víte,jakou žlutou s nádechem zlaté mám na mysli

Tady pár fotek během ,,akce Nápravy : "
(porovnání před a po - když sem vše šel lakovat,tak sem ještě dodělal nedostatky a zakryl duležité části páskou atd)







Pokračování příště


Další posun =>
Trochu zpožděně,ale tady nějaký fotky náprav.
V pondělí mi konečně přišla druhá várka dílů a muže se o víkendu začít řešit montáž







