Stránka 1 z 3

SpaceMan: del Sol VTi - Project Red Dwarf

Napsal: 18 srp 2016 11:30
od SpaceMan
Ahoj,
koukám, že je tady nějak mrtvo, tak to tady zkusím rozproudit. Ukážu Vám historii svojí Hondy CR-X del Sol VTi a taky bych Vám rád touto cestou ukázal nějaké další záměry.

SpaceMan: del Sol VTi - Project Red Dwarf - HISTORIE

Napsal: 18 srp 2016 13:04
od SpaceMan
Jak to vlastně celé začalo? Auto jsem koupil v červnu roku 2007 v Německu díky stránkám autoscout24.de. Auto bylo ve výborné kondici jak po motorické, tak po vzhledové stránce po prvním majiteli. Neváhal jsem a vyplatil jsem poměrně nemalou částku 4750€ při tehdejším kurzu za koupi.
[attachment=41]00009.jpg[/attachment] Po dlouhé době, kdy jsem jezdil spokojeně a bez problémů, jsem řešil jedinou věc - vyměnil jsem středový díl výfuku, který prorezl.
[attachment=40]00031.jpg[/attachment] Pak jsem po shlédnutí fotek na webovkách došel k názoru, že mi na autě chybí křídlo na kufrovém víku. Došlo na jeho montáž - nejdříve to bylo křídlo neoriginální vyrobené jako kopie originálu. Přišli na řadu kola AEZ Dion 16" a k tomu se nazuly do Toyo Tyres T-1R. Posléze výměna custom křídla za originální, které mám do dnes a přijde mi ze všech křídel skoro nejhezčí.
[attachment=39]00064.jpg[/attachment]
[attachment=38]00115.jpg[/attachment]
[attachment=37]00122.jpg[/attachment]
Chtěl jsem po roce a půl skvělého provozu auto prodat kvůli koupi VTička s elektrickou střechou (momentálně ji sedlá Vinc), ale z prodeje nakonec sešlo a došlo na jeho první větší úpravy, kdy se vyvařovaly lemy a prahy, ošetřil se zpodek vozu nějakým antikor prostředkem.Navíc díky vyvařování sem ztrhl polepy Caribic, které byly na vozu od výroby.
[attachment=36]00232.jpg[/attachment]
[attachment=35]00233.jpg[/attachment]
[attachment=34]00236.jpg[/attachment]
[attachment=33]00235.jpg[/attachment]
[attachment=32]00242.jpg[/attachment]
Po sezoně 2010, kdy jsme objel jen Honday a delSolDay, jsem se rozhodl, že bych si chtěl postavit auto dle svých představ. Nastalo dlouhé rozhodování, kterým směrem se dát. Nakonec vyhrála atmosférická cesta a tak vznikl projekt Red Dwarf. A protože jsem se rozhodl pro atmosférickou cestu, bylo potřeba sehnat nějakého dárce. Naskytla se příležitost koupit z klubu del Solku VTi, která byla po kroupách. Stav karoserie byl žalostný a po rozebrání jsem zjistil, že ani motor není úplně to právé ořechové. Nehledě na dolámaný interiér. Dostal jsem k tomu však plné auto dalších dilů, které se dali v pohodě rozprodat. Na autě byla nová světla a takévýfuk od společnosti SRS. Pojmenoval jsem ji Žlutka.
[attachment=31]IMG_2466.jpg[/attachment]
[attachment=30]IMG_2475.jpg[/attachment]
[attachment=29]IMG_2543.jpg[/attachment]
Výchozí stav před renovací:
- karosérie bez koroze
- zatékání přes topení u spolujezdce (častý problém)
- "ne"fungující těsnění A-sloupku u spolujezdce (častý problém)
- sériový interiér s šedivým "dekorem"
- sportovní volant JOM J-1, pedály Mugen, hlavice řadící páky Cobra, sedačky Raceland GTB 2 a pásy JOM
- přední komponentní repro Hifonics 6.2, zadní koaxiální repro Vibe Slim, 2-kanálový zesilovač Crunch MX220, nově natažená repro kabeláž
- sériové sání a motor včetně výfuku (pouze zapůjčená sportovní koncový díl výfuku od Bullseye)
- zadní bubnová náprava bez stabilizátoru
- sériové tlumiče a silenbloky
- 16" alu kola AEZ Dion s 215/40 R16 Toyo Tyres Proxes T1-R
[attachment=28]00366.jpg[/attachment] LISTOPAD 2010 - LEDEN 2011
Honda byla k odborníkům předána na konci listopadu 2010. Po kompletním odstrojení bylo zjištěno, že karoserii nic není a že stačí jen udělat kosmetiku. Interiér jsem si odvezl k renovaci k sobě domu. Provedl jsem jeho kompletní očistu a přichystal si ho pro lakování. Nový motor prošel kompletní rozborkou a sborkou. Očistili se písty, daly se nové šálky, nové kroužky, nová gufera, zkontrolovala se ovalita atd. Proběhla očista a dodali se nějaké nové díly. Bylo nutné sehnat novou olejovou vanu (původní byla zmáčklá) a na nový chladič (původní tekl). Na motoru nakonec skončili ještě svody z Intergry TypeR, což dle všeho mělo zlepšit průběh výkonu a přidat pár koní navíc. Zbytek výfukového potrubí byl SRS G50 středový díl + orignál Honda Motegi koncový díl.
[attachment=27]00409.jpg[/attachment]
[attachment=25]00413.jpg[/attachment]
[attachment=26]00414.jpg[/attachment]
[attachment=24]00416.jpg[/attachment]
ÚNOR 2011:
Red Dwarf se vrátil z lakovny s novým kabátem.
[attachment=23]00465.jpg[/attachment]
[attachment=22]00467.jpg[/attachment]
Motor dostal termopásku na svody, která by měla zaručit menší teplo v motorovém prostoru. Aby to taky dobře vypadalo, přibyl nový kryt na svody
[attachment=21]00454.jpg[/attachment] BŘEZEN 2011:
- nalepená gumová těsnění
- motor dostal nové víko ventilů, kryt svodů a nový chladič
- natažená "životně důležitá" elektrika
- kastle dostala nové čiré blinkry
[attachment=20]00483.jpg[/attachment]
[attachment=19]00484.jpg[/attachment]
DUBEN 2011:
Podařilo se mi konečně dodělat interiér, který se chlubí několika málo mnou vymyšlenými úpravami. Závěrem měsíce jsem si vzal 2 dny volno, abych odvezl klukům upravený interiér a taky si něco mohl udělat na autě sám. Takže práce pokročily do takové míry, že mám osazený celý zadek (chybí koncový díl výfuku).
[attachment=18]00482.jpg[/attachment]
[attachment=17]00485.jpg[/attachment]
KVĚTEN 2011:
Výfuk bylo potřeba trochu upravit, protože ho nějaký umělec doma hrozně dorubal. Takže je teď komplet. Další problém se vyskytl se zadními třmeny. Udělala se tak repase a jsou zase jako ze škatulky. V následujícím týdnu by se měl zkompletovat interiér a další víkend bych si pro Red Dwarfa měl jet.

ČERVEN 2011:
Red Dwarf je dokončen a kompletní a myslím, že se hodně povedl.
00486.jpg
Stav po renovaci:
- karosérie bez koroze kompletně nalakovaná Honda limited edition barvou Burning Red Pearl
- dané nové těsnění okolo větráku pod torpédem
- kompletně nalakovaný interiér do černé barvy pomocí vinyl spreje od MOTIPu
- sportovní volant Raid Dino, hlavice řadící Integra TypeR Replica, sedačky Raceland GTB 2 a pásy JOM s homologací
- přední komponentní repro Hifonics 6.2, zadní koaxiální repro Vibe Slim, 2-kanálový zesilovač Crunch MX220, rádio Sencor
- CAI sání s přívodem studeného vzduchu z nárazníku
- GO motoru
- custom koncový díl výfuku upravený původně z Hondy CR-X del Sol Motegi
- svody z Integry TypeR omotané termopáskou
- středový díl výfuku SRS G50
- zadní kotoučová náprava se stabilizátorem
- sériové tlumiče a silenbloky
- 16" alu kola AEZ Dion s 215/40 R16 Toyo Tyres Proxes T1-R
00570.jpg
Hned v roce 2011 jsem absolvoval můj zatím poslední Honday v plné míře. Bylo to ještě ve Svijanskému Újezdu a celý víkend v podstatě propršelo.

ZIMA 2011 & SEZÓNA 2012:
Přes zimu už jsem řešil jen optické detaily. Hlavně kola a taky tlumiče. Nabízela se kola Rota Wheels s pneu 195/40 R16, ke kterým jsem přišel s nákupem Honda Civic 1.4 iS. Bohužel, kola, i když byla hezká, nepasovala k mým záměrům a zamýšlenému designu. Nakonec se mi povedlo je vyměnit za kola Advan v 15" rozměru.
[attachment=14]00588.jpg[/attachment]
[attachment=13]00591.jpg[/attachment]
Ke konci roku 2012 jsme ještě naplánoval snížení díky podvozku BC Racing. K tomu jsem potřeboval vytvořit hybridní silenblok do zadního ramínka, které drží tlumiče. Podvozek je původem právě z Civica 6. generace, který má stejné přední tlumiče, ale jiný rozměr vidličky na zadní. Se silenblokem nakonec pomohl machři ze Silponix Racing a o instalaci se postaral Alda.
[attachment=12]00603.jpg[/attachment]
[attachment=11]00604.jpg[/attachment]
SEZÓNA 2013 & 2014:
V těhle dvou sezonách se nic zvláštního neudálo. Auto fungovalo a bez problémů jezdilo. Překonali jsme 90 000km a blížili jsme se ke 100 000km.
[attachment=10]00609.jpg[/attachment]
[attachment=9]00658.jpg[/attachment]
[attachment=8]00748.jpg[/attachment]
SEZÓNA 2015:
Na sezónu 2015 jsem zahájil velký nákup. Nová kola, nové gumy, nová řadička, nový výpušťák oleje, nové rozpěry, pryč s fake carbon fólií z interiéru, vyprat pásy. Prostě velká paráda.
IMG_20150220_122730_edit.jpg
IMG_20150311_094254.jpg
IMG_20150319_200253_edit.jpg
IMG_20150310_213751_edit.jpg
IMG_20150318_221812.jpg
IMG_20150319_200029.jpg
IMG_20150319_144857.jpg
IMG_20150323_203405.jpg
Bohužel sedačky jsem nechal čalounit u kamaráda, jehož čalounice neměla absolutně ponětí o tom, co za skvosty se jí dostalo do ruky a celkem je doprasila. Proto jsem koupil další originály.

SEZÓNA 2016:
Sezóna začala v poklidu a neřešil jsem žádné problémy. Motor si ctvrtlikal jako vždy. Jediný problém byli brzdy, které jsem vyřešil před dovolenou a zakoupil na předek kombinaci Brembo Max drážkované kotouče a Brembo desky. Někdo říká, že je to shit, ale já jsem spokojený. Na dovolené to trošku auto schytalo a tak mě čeká před sezónou 2017 řada oprav.

Cílem projektu bylo vytvořit vozidlo technicky ve výborném stavu, které se bude používat jako weekend car a bude garážované. V téhle kombinaci jsem měl to štěstí posbírat nějaké ty pohárky a medaile, asi ty nejhlavnější jsou kupodivu ze Slovenska:
- TOP20 na Honda Relax Meeting Adamov 2014
- TOP10 na Japan Street Parking 03 2013

SpaceMan: del Sol VTi - Project Red Dwarf - PLÁNY

Napsal: 18 srp 2016 16:06
od SpaceMan
Protože zima 2016 nebude zase tak dlouhá, tak mám v plánu po End Season Meetingu auto i sebe zavřít do garáže a vyřešit pár věcí:

- opravit přední nárazník a spasování
- opravit na pravém lemu bublinku + spasování
- vyměnit zadní světla za neulámaná, která budou spasovatelná
- vyměnit sedačky
DSC_0201.JPG
- vyměnit ventilové víko
- vymenit rozvody
- vyměnit řízení za bezservové
- vyměnit LMA
- vyměnit silentbloky motoru, převodovky a podvozku
- upravit výfuk
- odlehčit rotující hmoty motoru
- odstínit filtr a přivést k němu studený vzduch
- vyměnit přední světla
- vyměnit koberec
- opravit interiér
- vyměnit osvětlení interiéru za LED technologii včetně přístrojové kapličky
- repasovat brzdy
- vyměnit zadní brzdy
- vyměnit zesilovač za 4 kanálový a dotáhnout napájení i k zadním reproduktorům
- vyměnit rádio
- koupit nezlomený kastlík spolujezdce
- nechat naladit jednotku na brzdě adekvátně k úpravám
- opravit převodovku
- vyměnit spojku
- opravit startér a jeho uchycení
- vyměnit / odlehčit setrvačník

Koukám, že toho není vůbec málo. :o :shock:

Re: SpaceMan: del Sol VTi - Project Red Dwarf

Napsal: 12 zář 2016 12:53
od SpaceMan
Tak se mi trochu změnili po pátku priority a čekám na pojišťovnu, kolik že mi vlastně dají za nabourané auto. :(
IMG-20160909-WA0001.jpeg
IMG-20160909-WA0003.jpeg
IMG-20160909-WA0005.jpeg
IMG-20160909-WA0007.jpeg
Kolega v práci za couvání telefonoval a takhle to dopadlo. :( Jsem smutný a nas*aný. Ač to na první pohled nevypadá, tak je pravá strana na vyhození včetně světel. :( Ale jak se říká, vše špatné je pro něco dobré. Třeba konečně přijde na řadu projekt 2.0. Uvidíme kolik z toho zakape. :(

Re: SpaceMan: del Sol VTi - Project Red Dwarf

Napsal: 12 zář 2016 18:32
od amwas
To je mi Dwarfa ľúto :(

Re: SpaceMan: del Sol VTi - Project Red Dwarf

Napsal: 12 zář 2016 23:01
od SpaceMan
amwas píše:To je mi Dwarfa ľúto :(
No jo no, nic nenadělám. Teď už jen musím počkat co a jak z pojišťovny. Snad bude alespoň nějaký peníz za který to dám dohromady.

Re: SpaceMan: del Sol VTi - Project Red Dwarf

Napsal: 21 zář 2016 11:09
od SpaceMan
Tak předběžný seznam dílů, který jsem si nechal nacenit v Hondě, vychází na cca 65000,- bez práce a lakování. :roll:

Re: SpaceMan: del Sol VTi - Project Red Dwarf

Napsal: 09 říj 2016 15:05
od amwas
To nemyslíš vážne Davide :?

Re: SpaceMan: del Sol VTi - Project Red Dwarf

Napsal: 09 říj 2016 15:15
od SpaceMan
Bohužel. Originální díly nejsou za pusu

Re: SpaceMan: del Sol VTi - Project Red Dwarf

Napsal: 11 říj 2016 12:27
od V!nc
Nene, nene, to snad není možný! :o ještě jsem neviděl fotky, ale moc mě to mrzí! Takový práce a pak to zhatí nepozornost jednoho paka.... Držím palce, ať Dwarf chytne druhý dech a je brzo fit, jako dřív! Mě zas praskla hadice od chladiče a už 3 tejdny stojím... Objednal jsem na Breker.cz nové silikonové, ale už 14 dní nic, člověk nebere telefony, neodepisuje na maily, takže to vypadá, že letos už asi taky nevyjedu.... :o(