Stránka 1 z 1

PRODÁNO - OT: P: BMW 520i Touring (E39)

Napsal: 27 zář 2019 11:30
od SpaceMan
Ahoj,
prodám svého pracanta, kterého jsem koupil vloni. Trošku se o něj postaral a teď jsem dostal další auto z rodiny na užívání. Proto musí z kola ven.
BMW 520i Touring
model: E39
rok výroby: 2001 (pofacelift)
km: 366 xxxkm (dle všeho dostupného reálné)
výkon: 125kW / 210Nm
motor: M54B22 (Double VANOS)
převodovka: 5st. manuální převodovka, pohon zadních kol
dovoz z DE (poslední servis v DE v 300 000km zapsaných v servisní knize)
dalniční známka 2019
STK do 8/2020
Dlouhodobá spotřeba okolo 8,5/100km (85% dálnice, 10% okresky, 5% město)
Ježděno převážně na N98 (případně N95+VIF)

Můj servis za poslední rok:
- nové svíčky dle manuálu
- originální cívka
- přední tlumiče Sachs Advance (červený label)
- pravidelná výměna oleje včetně filtrů (obvykle po 5-7000km i dřív)
- nové kabinové filtry
- rozleštěný a opečovávaný lak (myto výhradně ručně)

Dokoupené věci:
- kožený béžový interiér v hezkém stavu (vyčištěné a pravidelně ošetřované sedačky a tapecy)
- nový mincovník ve středovém tunelu
- roletka v kufru včetně síťky (poškozené navíjení síťky, roletka je OK)

Karoserie:
+ nezrezlé lemy
+ zvedací kostky OK
+ nezrezlé 5. dveře a rám okna v dobrém stavu (dveře úplně OK)
+ slušný lak Cosmosschwarz po rozleštění
+ slušné prahy
+ hezký spodek
- nějaké provozní oděrky a opravovaná místa po odření se najdou
- před zimou bych doporučil podvozek ochránit antikorozním nástřikem

Podvozek:
+ tlumiče na předku vyměněné
+ nezrezlé pružiny
- přední náprava má vůle (pravá strana)
- zadní tlumiče ještě vydrží, ale výhledově by je chtělo vyměnit
- vyměnit přední podběhy, které jsou amatérsky od předchozího majitele opravované
- 15" 205/65 zimní jsou tak na dojetí
- je potřeba vyvážit kola
- při brždění z vyšších rychlostí vibrují brzdy (dával nové předchozí majitel a za dobu mého vlastnictví se to nezhoršilo ani nezlepšilo)

Motor:
+ hezký čistý chod
+ starty za studena za tepla na drc
+ nezdechlý
- spotřeba oleje cca 0,7 - 1,0/1000km (něco přes víko, něco separátor)
- je potřeba vyměnit termostat (občas se kvůli tomu rozsvítí check engine)

Převodovka:
+ spojka v pohodě
+ kvalty se řadí bez zadrhávání
+ hardy spojka OK
- lehce volnější kulisa (větší vůle v neutrální poloze)

Interiér:
+ hezké kožené sportsitze s nezapojeným vyhříváním
+ zadní lavice sklopná se skivakem
+ neprošlapaný čistý koberec
+ nakládací plošina v kufru (do 70kg - moc příjemná věc)
- horší plastové nášlapy prahů, obvzláště zadní
- svítí kvůli dečce spolujezdce airbag na přístrojovce
- glasstop potřebuje opravu (otvírá, nezvedá - díly mám)
- vyčistit stropnici
- speciální výbavou je bambusová tyčka na podpírání 5. dveří = nedrží pístnice, samostatně výklopné okno ještě ano

Za dobu mého používání mě auto nikde nenechalo. Zmáčkl jsem v 5km/h přední kapotu o závoru u obchoďáku. Kvůli tomu je vyměněná přední kapota a jsou tam předface ledvinky. Pravé světlo je na výměnu, ale svítí. Pravý blatník předchozí majitel amatérsky kytoval - mám připravený náhradní. Přední nárazník je v divném laku, takže mám doma připravný také druhý.

Celkově považuji auto za dobrý základ pro člověka, který si ho dodělá.

Cena: 35000,- (při fér rychlém jednání 32000,- když bude pryč do 6.10. vč. přepisu)